တ႐ုတ္ႏွစ္ကူးအၿပီး တ႐ုတ္ဘက္တြင္ ဆန္တစ္တန္ ယြမ္ ၆ဝ ဝန္းက်င္ ေစ်းျမင့္တက္မႈ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ေစ်းႏွိမ္ဝယ္သျဖင့္ မူဆယ္နယ္စပ္တြင္ ဆန္တစ္အိတ္ သုံးယြမ္ခန္႔ ေစ်းက်ဆင္းမႈ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆန္စပါးအသင္းခ်ဳပ္ (မူဆယ္) ဒုတိယဥကၠဌ ဦးခ်မ္းသာဦးက ေျပာၾကားသည္။
“ဆန္အေရာင္းအဝယ္ အေျခအေနအရ ပုံမွန္အားျဖင့္ အေရာင္းအဝယ္ ျပန္လည္စတင္ လည္ပတ္ေနၿပီလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ဘက္မွာ ဆန္တစ္တန္ကုိ ယြမ္္ ၆ဝ ေလာက္ ေစ်းတက္သြားတာရယ္၊ မူဆယ္မွာ လက္က်န္မ်ားေနတာေၾကာင့္ ဆန္ေစ်းကုိ တစ္အိတ္ သုံးယြမ္ေလာက္ ခ်ဝယ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဘက္ကေတာ့ ကုမၸဏီႀကီးအခ်ဳိ႕က မုိးဆန္မ်ားကုိ Oversea တင္ပုိ႔ဖုိ႔ ႀကဳိၿပီး ေစ်းေကာင္းနဲ႔ ဝယ္ေနတာရယ္၊ မႏၱေလး-မူဆယ္ ကားခ လတ္တေလာ ႀကီးျမင့္ေနတာရယ္၊ တ႐ုတ္ဘက္က ေစ်းခ်ဝယ္ေနတာရယ္ေၾကာင့္ ေနာက္ဝယ္ယူၿပီး တက္လာမယ့္ ဆန္ကေတာ့ တြက္ေျခမကုိက္ေသးဘဲ ယခင္ ကားခ ေစ်းအနိမ့္နဲ႔ ဆန္မ်ားကုိသာ ေရာင္းခ်ေနဆဲ အေျခအေနပါ” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆန္စပါးအသင္းခ်ဳပ္ (မူဆယ္) ဒုတိယဥကၠဌ ဦးခ်မ္းသာဦးက ေျပာၾကားသည္။
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသုိ႔ ဆန္တင္ပုိ႔ရာတြင္ နယ္စပ္မွတင္ပုိ႔မႈမွာ ျပည္ပတင္ပုိ႔မႈ စုစုေပါင္း၏ သုံးပုံႏွစ္ပုံ ရွိခဲ့ၿပီး ယခုႏွစ္ ဆန္တန္ ၁ ဒသမ ၅ သန္းေက်ာ္ တင္ပုိ႔မႈတြင္လည္း ဆန္တန္တစ္သန္းမွာ နယ္စပ္မွ တင္ပုိ႔ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုကဲ့သုိ႔ တ႐ုတ္ဘက္သုိ႔ တရားဝင္ ဆန္တင္ပို႔ႏုိင္ေရးအတြက္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားကုိ ႀကဳိတင္ဝယ္ယူ ျပင္ဆင္လာျခင္းႏွင့္ နယ္စပ္တြင္ ဆန္ေစ်းႏွိမ္ဝယ္ယူျခင္းႏွင့္ တန္ဆာခတည္ၿငိမ္မႈ မရွိျခင္းေၾကာင့္ မူဆယ္နယ္စပ္မွ ဆန္၊ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းႏွင့္ နယ္စပ္တင္ပုိ႔မႈမွာ ယွဥ္ၿပိဳင္လာသည့္ အေျခအေနတြင္ ရွိေနၿပီး ဆန္စပါးလုပ္ငန္းကုိ အဓိက လုပ္ကုိင္ေနသူမ်ား အေနျဖင့္ အစီအစဥ္က်က် စဥ္းစားလုပ္ကုိင္ရန္ လိုအပ္လာေၾကာင္း ဦးခ်မ္းသာဦးက ေျပာၾကားသည္။
တ႐ုတ္သုိ႔ ဆန္တရားဝင္တင္ပုိ႔မႈအတြက္ MAPCO၊ FRP၊ Myanmar Rice Mill၊ Golden Land East Asia၊ Bay-intnaung Business Group၊ MRDC၊ Shan (North) SPRDC၊ Ayeyar Pathein၊ Rakhine Rice and Paddy စသည့္ အသင္းအဖြဲ႕ပုိင္ ကုမၸဏီမ်ားကုိ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ေဝဖန္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့သျဖင့္ တ႐ုတ္သုိ႔ ဆန္တင္ပုိ႔ ေရာင္းခ်လုိသည့္ ကုမၸဏီမ်ားကုိ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆန္စပါးအသင္းခ်ဳပ္က ထပ္မံဖိတ္ေခၚထားေၾကာင္း သိရသည္။
“ဆန္အေရာင္းအဝယ္ အေျခအေနအရ ပုံမွန္အားျဖင့္ အေရာင္းအဝယ္ ျပန္လည္စတင္ လည္ပတ္ေနၿပီလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ဘက္မွာ ဆန္တစ္တန္ကုိ ယြမ္္ ၆ဝ ေလာက္ ေစ်းတက္သြားတာရယ္၊ မူဆယ္မွာ လက္က်န္မ်ားေနတာေၾကာင့္ ဆန္ေစ်းကုိ တစ္အိတ္ သုံးယြမ္ေလာက္ ခ်ဝယ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဘက္ကေတာ့ ကုမၸဏီႀကီးအခ်ဳိ႕က မုိးဆန္မ်ားကုိ Oversea တင္ပုိ႔ဖုိ႔ ႀကဳိၿပီး ေစ်းေကာင္းနဲ႔ ဝယ္ေနတာရယ္၊ မႏၱေလး-မူဆယ္ ကားခ လတ္တေလာ ႀကီးျမင့္ေနတာရယ္၊ တ႐ုတ္ဘက္က ေစ်းခ်ဝယ္ေနတာရယ္ေၾကာင့္ ေနာက္ဝယ္ယူၿပီး တက္လာမယ့္ ဆန္ကေတာ့ တြက္ေျခမကုိက္ေသးဘဲ ယခင္ ကားခ ေစ်းအနိမ့္နဲ႔ ဆန္မ်ားကုိသာ ေရာင္းခ်ေနဆဲ အေျခအေနပါ” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆန္စပါးအသင္းခ်ဳပ္ (မူဆယ္) ဒုတိယဥကၠဌ ဦးခ်မ္းသာဦးက ေျပာၾကားသည္။
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသုိ႔ ဆန္တင္ပုိ႔ရာတြင္ နယ္စပ္မွတင္ပုိ႔မႈမွာ ျပည္ပတင္ပုိ႔မႈ စုစုေပါင္း၏ သုံးပုံႏွစ္ပုံ ရွိခဲ့ၿပီး ယခုႏွစ္ ဆန္တန္ ၁ ဒသမ ၅ သန္းေက်ာ္ တင္ပုိ႔မႈတြင္လည္း ဆန္တန္တစ္သန္းမွာ နယ္စပ္မွ တင္ပုိ႔ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုကဲ့သုိ႔ တ႐ုတ္ဘက္သုိ႔ တရားဝင္ ဆန္တင္ပို႔ႏုိင္ေရးအတြက္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားကုိ ႀကဳိတင္ဝယ္ယူ ျပင္ဆင္လာျခင္းႏွင့္ နယ္စပ္တြင္ ဆန္ေစ်းႏွိမ္ဝယ္ယူျခင္းႏွင့္ တန္ဆာခတည္ၿငိမ္မႈ မရွိျခင္းေၾကာင့္ မူဆယ္နယ္စပ္မွ ဆန္၊ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းႏွင့္ နယ္စပ္တင္ပုိ႔မႈမွာ ယွဥ္ၿပိဳင္လာသည့္ အေျခအေနတြင္ ရွိေနၿပီး ဆန္စပါးလုပ္ငန္းကုိ အဓိက လုပ္ကုိင္ေနသူမ်ား အေနျဖင့္ အစီအစဥ္က်က် စဥ္းစားလုပ္ကုိင္ရန္ လိုအပ္လာေၾကာင္း ဦးခ်မ္းသာဦးက ေျပာၾကားသည္။
တ႐ုတ္သုိ႔ ဆန္တရားဝင္တင္ပုိ႔မႈအတြက္ MAPCO၊ FRP၊ Myanmar Rice Mill၊ Golden Land East Asia၊ Bay-intnaung Business Group၊ MRDC၊ Shan (North) SPRDC၊ Ayeyar Pathein၊ Rakhine Rice and Paddy စသည့္ အသင္းအဖြဲ႕ပုိင္ ကုမၸဏီမ်ားကုိ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ေဝဖန္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့သျဖင့္ တ႐ုတ္သုိ႔ ဆန္တင္ပုိ႔ ေရာင္းခ်လုိသည့္ ကုမၸဏီမ်ားကုိ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆန္စပါးအသင္းခ်ဳပ္က ထပ္မံဖိတ္ေခၚထားေၾကာင္း သိရသည္။
Writer:
ေဇာ္ေဝ
Eleven Media Group
No comments:
Post a Comment